O festivalu

O festivalu

Vysočina fest 2013 vstoupil mezi festivalovou elitu

Kraj má za sebou první ročník nového festivalu. Třídenní multižánrový Vysočina fest přilákal tisíce lidí a překvapil je kvalitou programu, doprovodným programem i výborným zvukem, který se nesl jihlavským amfiteátrem. Na to, jaké dojmy festival vyvolal u pořadatelů, jsme se zeptali jednoho z nich, majitele agentury Yashica, s. r. o., Petra Buriána.

Kde vznikl nápad udělat z festivalu krajskou, nikoli jen místní, záležitost?

Pořádání festivalu nosím v hlavě již několik let, ale jak dynamicky rostla naše společnost nějak na to nezbýval čas a energie. Zásadním impulsem uspořádat festival v letošním roce bylo působení naší agentury při pořádání mistrovství světa v biatlonu v Novém Městě na Moravě. Zde jsem poznal, že jsou v týmu firmy lidé, kteří jsou schopni nadchnout se pro věc a obětovat svůj čas i energii i mimo běžný provoz agentury, a výsledek tomu odpovídal. Po stránce marketingu, brandování areálu, zajištění a prodej reklamních předmětů jsme od hlavních pořadatelů dostali podtrženou jedničku. Dalším motivátorem bylo setkání s panem hejtmanem Kraje Vysočina, MUDr. Jiřím Běhounkem. Při hodnocení mistrovství světa v biatlonu si pan hejtman posteskl, že je škoda, že takto velkých akcí není v kraji víc. Akcí, které by ukázaly návštěvníkům z jiných míst České republiky, že nejsme jen krajem brambor a špatných silnic, ale i krajem s krásnou přírodou a spoustou šikovných lidí, kteří se umí obětovat pro dobrou věc a připravit kvalitní zábavu pro tisíce lidí. Na Vysočině chyběl festival celostátního rozměru, tak jsme ho vytvořili.

První ročník, to jsou vždycky velká očekávání a nejistý výsledek. Teď už je ale jasné, že návštěvníci byli spokojeni. A co pořadatelé?

Jako pořadatelé jsme spokojeni maximálně. Přiznám se, žejsem obavy měl, zajistili jsme velice kvalitní program, což stojí veliképeníze, zajistili jsme jedno z největších podií, které se letos v Českérepublice staví. Ozvučení firmy NEXO a stavbu pódia zajistila firmaMusicDATA s. r. o. a společnost RENTAL PRO - jedna z lídrůna trhu s profesionálním zvučením hudebních akcí. Pod vedenímmajitele společnosti Tomáše Ouředníčka odvedli excelentní práci. Speciálněkvalita zvuku překvapila snad všechny, kdo festival navštívili. Náš týmorganizátorů byl složen převážně z vlastních zaměstnanců, ať lidíz agentury, nebo z restaurace U Kmotra, který zajišťovalkvalitní catering ve VIP zóně. Všichni podali stoprocentní výkona velmi mile mě překvapili. Přes malé zaváhání na začátku festivalusi zaslouží velikou pochvalu i firma XANADU, která zajišťovala cateringpro návštěvníky festivalu. A nakonec největší odměna pro pořadatele –tisíce spokojených návštěvníků a super atmosféra.

Kdy se začne pracovat na přípravě dalšího ročníku Vysočina festu?

Začalo se v podstatě již v průběhu festivalu,diskutovat o kapelách a hudebních osobnostech, které bychom rádividěli na příštím ročníku. Jsme si vědomi toho, že překonat vysokopoloženou laťku bude hodně složité.

O vystoupení jakých osobností byste jako pořadatelé stáli v příštím roce?

Velice rád bych opět viděl a slyšel Davida Kollera, skupinu Kryštof, Peter Bič projekt, nebo Pražský Výběr, který mám osobně velice rád. Bohužel, na našem festivalu oznámil konec kariéry, to mě moc mrzí. Bohužel, i Nightwork končí a výběr kvalitních kapel a interpretů je v Česku opět složitější. Máme plán, zatím jen v obrysech, hledat v zahraničí opravdu velké jméno. Ale to je zatím jen jeden z cílů, jak festival ještě zkvalitnit, a je nám jasné, že potvrdit a vytvořit tradici je ještě velmi dlouhá a náročná cesta. Musím na závěr poděkovat všem partnerům v čele s vedením Kraje Vysočina a generálnímu partnerovi akce, firmě AUTOMOTIVE LIGHTING, kteří nám věřili a zásadně pomohli prvnímu ročníku Vysočina fest 2013. 

Vendula Krausová

 

Partneři

GENERÁLNÍ PARTNER:

Akce se koná pod záštitou hejtmana Kraje Vysočina MUDr. Jiřího Běhounka
a primátora statutárního města Jihlava Ing. Jaroslava Vymazala.

HLAVNÍ PARTNER:

PARTNER:

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER:

MEDIÁLNÍ PARTNER:

BENEFIT PARTNER:

Socialní sítě